Çalıkuşu Dizi ve Kitap Tanıtımı

 Selamlaarr , dizi tanıtımlarını özlemişsinizdir diye düşünüyorum bu yüzden en bi sevdiğim diziyi tanıtacağım bugün sizlereee ! 

Dizimizin adı " Çalıkuşu "

Her zaman söylediğim gibi yine söylüyorum , ön yargılı olmayın. Özelliklede Türk dizilerini sevmeyenlere sesleniyorum. Bu dizi Reşat Nuri Güntekin'in Çalıkuşu kitabından üçüncü kez uyarlanmıştır. Ben ilk olarak kitabını okudum ve çok beğendim sonra öğrendim ki dizisi de varmış. Hemen başladım , tadımlık gibiydi 30 bölümcüktü sadece !



İlk bölüm yayın tarihi: 24 Eylül 2013

Son bölüm yayın tarihi: 17 Mayıs 2014

Kanal: Kanal D

Bölüm sayısı: 30

Başrolleri; 

Feride : Fahriye Evcen

Kamran : Burak Özçivit

Neriman : Begüm Kütük

Selim : Deniz Celiloğlu

Necmiye : Ebru Helvacıoğlu

Besime : Elif İskender

Seyfettin : Mehmet Özgür

Azelya: Hande Soral

Murat : Şükrü Özyıldız

Yusuf: Hilmi Cem İntepe


Dizinin konusu ;



Feride küçük yaşta annesini kaybetmiş ve öksüz kalmıştır , asker olan babası tarafından İstanbul’a anneannesinin evine gönderilir. Anneannesi de vefat edince babası iyi bir eğitim alması için Feride’yi Yatılı Fransız Okulu’na yazdırır. Burada yaramazlılığından ve okulun bahçesindeki ağacın tepesinden inmemesinden dolayı “Çalıkuşu” lakabını alır. Feride yaz tatillerini teyzelerinin yanında geçirmektedir. Kısa süre sonra babasını da kaybederek küçük yaşta hem öksüz hem de yetim kalır.





Feride büyüdükçe çok güzel bir genç kıza dönüşür. Küçüklüğünden beri, kendisinden birkaç yaş büyük olan teyzesinin oğlu Kâmran’a gizli duygular beslemektedir.




sonunda Kâmran’ın da kendisini sevdiğini öğrenir ve nişanlanırlar. Feride okuldan mezun olduktan sonra evleneceklerdir. Ne var ki düğünlerine çok kısa bir süre kala Kâmran’ın ihanetini öğrenir ve her şeyi geride bırakarak evden kaçar. Bakanlığa öğretmen olmak için başvurur. Hiç bilmediği yerlere yapacağı yolculuğu da bu şekilde başlamış olur…




Spoi ; Kitabın sonunda Feride ve Kamran kavuşurlar ama dizinin sonunda kavuşamazlar. Dizi ve kitap arasındaki en büyük farklardan biri budur.




Ben kitaptaki tat damağımda kaldığı için diziye başladım sonunda kavuşamamaları benim için sorun olmadı çünkü kitabı bitirirken hayal ettiğim gibi mutlu bitmesi beni avutan en büyük etkendi.



Kitabın konusu ; Feride, küçük yaşta anne ve babasını kaybeder. Teyzesinin korumasıyla bir Fransız yatılı okulunda okur. Yaramazlıkları yüzünden arkadaşları, okulda, ona "Çalıkuşu" adını takarlar.






Feride, yaz tatillerini teyzesinin köşkünde geçirir. Teyzesinin yakışıklı oğlu Kamuran ile birbirlerini severler ve nişanlanırlar. Feride, düğün günü, bir kadının getirdiği mektuptan Kamuran'ın lsviçre'de iken Münevver adında hasta bir kızla ilişkisi olduğunu, ona evlenme sözü verdiğini öğrenir öğrenmez, her şeyi yüzüstü bırakıp kaçar. Feride, Anadolu'nun çeşitli yerlerinde (Zeyniler Köyü, Bursa, Çanakkale ... ) öğretmenlik yapar.




Çok idealist bir kızdır. Güzelliği başına bela olur. Çeşitli dedikodular çıkar. Zeyniler Köyü'nde iken tanıştığı Doktor Hayrullah Bey'le Kuşadası'nda ikinci kez karşılaşır. Babacan bir adam olan Hayrullah Bey, Feride'yi kızı gibi korur; halkın dedikodusu üzerine onunla kağıt üzerinde evlenir; fakat aralarında sadece "baba - kız" ilişkisi vardır.




Feride, öğretmenliğe başladığı yıllarda bir "günlük" tutmuştur. Hayrullah Bey bu defteri bulur, okur ve saklar. Hastalanınca, Feride'ye kendisinin ölümünden sonra teyzesinin yanına gitmesini ve verdiği kapalı zarfı Kamuran'a teslim etmesini vasiyet eder.




Hayrullah Bey'in ölümünden sonra, vasiyeti yerine getirilir. Feride, zarfı Kamuran'a verir. Zarfın içinde Hayrullah Bey'in bir mektubu ile Feride'nin günlüğü vardır. Hayrullah Bey, Kamuran'a yazdığı mektupta Feride'yi bir daha bırakmamasını salık vermektedir. Kamuran mektubu ve Feride'nin günlüğünü sabaha dek okur, her şeyi öğrenir. Ertesi gün gidecek olan Feride'yi bırakmaz, evlenirler.





Dizinin müziklerini buraya bırakıyorum ! 


https://youtube.com/playlist?list=PLk9HKFfuJUR82NQT1Nx--4VddRSYuFQHd


Fahriye Evcen'nin söylediği şarkılar ;

https://youtu.be/I-HUbYkE_xg

https://youtu.be/4KQTIUjhRAM




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İçimdeki Müzik Kitap Tanıtımı ve Özeti

Çeşitli Türlerden Webtoon Önerileri

Ansatsu Kyoushitsu

Who Made Me A Princess - Tanıtım

Beware of the Villainess (Tanıtım)